W Poradni udzielane są świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej:
  • bezpłatne dla osób ubezpieczonych,
  • nie jest wymagane skierowanie,
  • udzielone świadczenie nie jest związane z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, do którego pacjent jest zadeklarowany,
  • porady w warunkach ambulatoryjnych, konsultacje telefoniczne oraz
    w uzasadnionych medycznie przypadkach – w domu pacjenta, w przypadku:
    • nagłego zachorowania,
    • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a  zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
    • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia,
  • zabiegi pielęgniarskie (np. zastrzyki)  w ramach porady udzielonej przez lekarza POZ oraz zabiegi wynikające z ciągłości leczenia: w gabinecie zabiegowym lub w domu pacjenta.

Pacjent może skorzystać z tej formy opieki zdrowotnej:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18 do 8 dnia następnego oraz
  • w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8 do godziny 8 dnia następnego.
  • Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

    Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

    Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu.

    Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.

    Zadzwoń, jeśli potrzebujesz nagłej pomocy medycznej, konsultacji, e-recepty lub e-skierowania

    TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem.

    Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.

    Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

    • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
    • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku)
    • a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

W ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej nie można uzyskać:

  • wizyty kontrolnej w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem,
  • recepty na stosowane stale leki w związku ze schorzeniem przewlekłym,
  • rutynowego zaświadczenia o stanie zdrowia,
  • skierowania do specjalisty.
Cennik
(Dotyczy pacjentów nieubezpieczonych)

Kontakt:

Gabinet Lekarski

83 371 83 22

Dyżurka pielęgniarek

83 371 83 38